Internationale campagne Holland National Parks start voorjaar 2019

31-10-2018 0 reacties

Onder het label Holland National Parks zetten we in 2019 drie parken met internationale potentie in schijnwerpers als zogenaamde uithangborden voor de unieke natuur in Nederland.

Vanaf volgend voorjaar start de internationale marketingcampagne Holland National Parks, waarvoor het Nationaal Parken Bureau met ondersteuning van NBTC Holland Marketing nu de voorbereidingen treft. De meerjarige campagne richt zich in 2019 en 2020 op het creëren van bekendheid en interesse voor de deelnemende Nederlandse Nationale parken en de bijbehorende belevingen in de gebieden in het bijzonder.
Onder het label Holland National Parks zetten we in 2019 drie parken met internationale potentie in schijnwerpers als zogenaamde uithangborden voor de unieke natuur in Nederland. Dit zijn drie prijswinnaars van de publiekswedstrijd Het mooiste natuurgebied van Nederland: de parken NL Delta,  Waddenzee Werelderfgoed en NP Hollandse Duinen.

Het verhaal
Middels deze drie gebieden wordt het overkoepelende verhaal van de Nederlandse Natuur verteld. Zij laten de diversiteit in natuur op korte afstand in ons land zien en zijn daarnaast voorbeelden van de interactie tussen water en land. Ook het thema natuur in verbondenheid met cultuur, historie en mensen komt in deze parken naar voren. Naast deze drie algemene kenmerken hebben de drie gebieden hun authentieke elementen, die hen onderscheiden van andere parken en zorgen voor unieke ervaringen.
 
Doelgroep
De marketingcampagne richt zich primair op de doelgroep Independent Explorer in de landen België (Vlaanderen), Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. De Independent Explorer zoekt bijzondere ervaringen. Centraal staan unieke belevingen die kenmerkend zijn voor het desbetreffende Nationale Park en die je ergens anders niet zo snel kunt ervaren. Belevingen die ‘off the beaten track’ zijn; de verborgen juweeltjes, waar je de lokale bevolking kunt ontmoeten en je je kunt onderdompelen in de cultuur van het land en het gebied.

Bekendheid vergroten en beleven
De marketingcampagne start in het voorjaar 2019. Op dit moment werken we onder andere aan een website en filmpjes die daarbij worden ingezet. De bekendheid gaan we onder andere vergroten door de Nationale Parken via nieuwsbrieven, -berichten, perswebsites en workshops onder de aandacht te brengen bij journalisten en influencers. In het voorjaar en najaar organiseren we daarvoor bezoeken aan de parken. Zo kunnen zij aan de hand van hun eigen unieke natuurbeleving een persoonlijk en inspirerend verhaal vertellen aan de Independent Explorer.  

Ode aan het Nederlandse Landschap
De ervaringen uit het eerste jaar worden gebruikt om de campagne in 2020 te intensiveren, zodat we het verhaal van de Nederlandse natuur en de specifieke belevingen in de deelnemende parken bij de juiste journalisten en influencers onder de aandacht kunnen brengen. Vanaf dat jaar kunnen ook andere nationale Parken deelnemen aan de internationale campagne. Dit alles als opmaat naar het themajaar Ode aan het Nederlandse Landschap, dat plaatsvindt in 2021 met als doel internationaal kwalitatief bezoek aan de nationale parken in Nederland.

 

0  reacties