Communicatiestrategie Nationale Parken programma

February 07, 2020 23 keer bekeken 0 comments

Onlangs is in het kernteam de communicatiestrategie voor de transitie van de parken naar de nieuwe stijl goedgekeurd.

De transitie naar een Nationaal Park nieuwe stijl vergt goede en duidelijke communicatie. Om hierover te adviseren is er vanuit verschillende partners van de Nationale Parken Deal een expertteam communicatie ingericht, getrokken door het Nationale Parken Bureau. Onlangs is in het kernteam de communicatiestrategie van het expertteam voor de transitie van de parken naar de nieuwe stijl goedgekeurd. De Nationale Parken in Nederland werken gezamenlijk aan het breder bekend maken van de Nationale Parken nieuwe stijl bij het Nederlandse publiek, de politiek en ondernemers met als doel dat zij trots zijn op de parken, deze willen beschermen en verder ontwikkelen in de huidige transitie. Onze overkoepelende communicatieopdracht:

1.  Het Nederlandse publiek en de Nederlandse politiek aanspreken en raken op de meerwaarde van de Nationale Parken Nieuwe Stijl zodat zij daar trots op zijn en deze willen beschermen.
2.  In deze transitiefase zorgen dat middels interne communicatie alle relevante partijen betrokken en gemotiveerd blijven.

Het expertteam communicatie maakt in 2020 richtlijnen voor de overkoepelende communicatiemiddelen en hoe die te gebruiken. Dit zal een onderdeel worden van de in 2020 op te stellen Leidraad bij de Standaard Nationale Parken waar ook educatie en marketing onderdeel van uitmaken. De regie en realisatie van de communicatie over de parken, die werken aan een transitie naar een Nationaal Park nieuwe stijl, ligt bij de nationale parken zelf. In de loop van dit jaar zal het expertteam de communicatiestrategie presenteren bij de parken en binnenkort is de strategie te downloaden via deze website.
 

0  Comments

 
We use CAPTCHA to prevent spam. Tick the checkbox to continue. You might be asked to select certain images

One moment ...