Hoe ziet voor een (inter)nationale bezoeker een bezoek aan / de beleving van een Nationaal Park in Nederland eruit?
Wanneer je een Nationaal Park in Nederland bezoekt, weet je wat je kan verwachten. Wat je hebt gelezen en de beelden die je hebt gezien, kloppen ook.
En ook al staan er geen borden, je weet dat je in een Nationaal Park bent. Goede voorzieningen, belevingen ‘op maat’, juiste en praktische informatie, een warm welkom.
Op 18 april gaan we dit verkennen middels een werksessie. Na een aantal inleidingen in de morgen gaan we in de middag samen proberen de elementen van een goede Customer Journey voor onze Nationale Parken te identificeren om vervolgens te kijken wat ervoor nodig is om dit te realiseren.
Een Customer Journey brengt in kaart welke stappen een bezoeker doorloopt van het kiezen van een bestemming, tot het daadwerkelijk bezoeken en de uiteindelijke herinnering. Het helpt je te kijken door de bril van een bezoeker en zodoende kansen en knelpunten op een praktische manier in kaart te brengen.