Een groep van 16 journalisten, bloggers en influencers uit Duitsland, Belgiƫ, Frankrijk, Italiƫ en Spanje maakte kennis met de Nederlandse natuur aan de hand van een aantal bijzondere belevenissen, die ze niet snel zullen vergeten.
Bijzondere belevenissen vormen de basis van de campagne; ze moeten buitenlanders inspireren en verleiden tot een bezoek aan de Nederlandse natuur. Wie wil nu niet een keer wadlopen, bevers spotten in de avond of de rust van de duinen en zee ervaren met uitzicht op de skyline van het drukke Den Haag? De journalisten, bloggers en influencers kunnen nu uit eigen ervaring putten.
Op de eerste dag deed het internationale gezelschap NL Delta aan. Hier spotten zij vogels in het spectaculaire nieuwe vogelsobservatorium TIJ aan het Haringvliet en genoten van een spectaculaire zonsondergang terwijl zij bevers zagen zwemmen in de Biesbosch. Op dag twee ging het gezelschap naar Lauwersoog en de Waddenzee. Een boottocht over de Waddenzee vanuit Lauwersoog werd gevolgd door een wadlooptocht over de bodem van de zee vanuit Paessens Moddergat. In de avond bezocht de groep het onlangs geopende bezoekerscentrum Lauwersnest. Op de derde dag werd Hollands Duin bezocht door de groep influencers. Het elektrisch fietsen viel erg in de smaak bij de buitenlandse gasten; de soms stevige duinklimmetjes werden met gemak bedwongen.
Blogs van de influencers:
https://levartworld.de/urlaub-holland-mit-kind-nationalpark-de-biesbosch/ en
https://levartworld.de/wo-holland-am-schoensten-ist-urlaub-holland/
http://reistebrij.be/hollandnationalparks/
Filmpjes van de gebieden:
NLDelta: https://youtu.be/ohl593KPkdY;
Hollandse Duinen: https://youtu.be/msgilaqbHeg
Waddenzee Werelderfgoed: https://youtu.be/KvcPDzB3xHg
Holland National Parks overall: https://youtu.be/EPI9FSaCOvI