Update campagne Holland National Parks

28-04-2020 646 keer bekeken 0 reacties

De internationale marketingcampagne Holland National Parks gaat dit jaar het tweede jaar in. De campagne wordt voortgezet met vijf nationale parken en richt zich vanaf 1 januari ook op de Nederlandse markt. Parken hebben namelijk aangegeven dat zij ook behoefte hebben aan een betere naamsbekendheid.

Vijf parken
Nieuwkomers zijn Nationaal Park Nationaal Nieuw Land, Nationaal Park Oosterschelde en Nationaal Park Sallandse Heuvelrug. Nationaal Park NLDelta en de partners van Waddenzee Werelderfgoed zetten de vorige jaar opgestarte samenwerking dit jaar voort. Nationaal Park Hollandse Duinen neemt niet meer deel aan de campage en heeft besloten zich vooral op de communicatie in de eigen regio te richten.

Zes markten
Ook dit jaar richt de campagne zich vooral op de omliggende landen Duitsland en België, specifiek zijn dit de regio’s Nordrhein Westfalen en Vlaanderen. Daarnaast wordt de campagne voortgezet in Frankijk, Spanje en Italië. Ons eigen land is op verzoek van de deelnemende parken toegevoegd. Daarvoor is de site www.beleefdenationaleparken.nl ontwikkeld en is oa samenwerking gezocht met de ANWB. Vanaf dit jaar worden dus ook Nederlandse influencers uitgenodigd voor bezoeken aan de parken, zowel voor groepsreizen als op individuele basis.

Bezoeken influencers
Het coronavirus en de maatregelen die de Nederlandse overheid heeft genomen, maken aanpassingen in de marketingactiviteiten noodzakelijk. De twee groepsreizen met bloggers, vloggers, Instagrammers en Youtubers die gepland waren voor mei en juni zijn verplaatst naar september. De hoop is dat we in de zomer ook al weer enkele individuele influencers kunnen verleiden tot een bezoek aan een of meerdere parken, mits de richtlijnen dat toelaten uiteraard.

Overige PR-activiteiten
Diverse PR-activiteiten zoals buitenlandse persnieuwsbrieven en publicaties in onder andere online en offline ANWB-uitgaven zijn eveneens verplaatst naar een later tijdstip dit jaar. Vooralsnog gaan we er vanuit dat het natuurfilmfestival Natourale in Wiesbaden in november doorgaat. Holland National Parks is hoofdsponsor van dit festival. Hier ontmoeten de internationale natuurfilmmakers elkaar en worden de mooiste natuurfilms getoond, waaronder de film Silence of the Tides over het Waddengebied in Nederland, Duitsland en Denemarken.

Copyright foto: Nationaal Park Sallandse Heuvelrug

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...
Cookie-instellingen